Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

राहुल द्विवेदी 'स्मित'

Inspirational

4.9  

राहुल द्विवेदी 'स्मित'

Inspirational

खुशियों के आधार

खुशियों के आधार

1 min
299


जगत की खुशियों के आधार ।

रहे हैं सद्गुण औ'र सत्कार ।।


हुआ जब-जब भी नवल प्रभात ;

मिला सपनो को पारावार ।


सरल मन तन सुचिता से युक्त ;

यहीं तो है सच्चा श्रृंगार ।।


सभी दुर्व्यसनों से हो मुक्त ;

निकल चल भव सागर के पार ।।


उदित हो ज्यों-ज्यों सूरज एक ;

घटे त्यों-त्यों तम का आकार ।


तरलता से मिलता हर मार्ग ;

सुगमता से बहती है धार ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational