Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

BHAVANA AHUJA

Inspirational

1  

BHAVANA AHUJA

Inspirational

काश मैं एक परिंदा होती !!

काश मैं एक परिंदा होती !!

1 min
730


काश मैं एक परिंदा होती, तो जहाँ दिल करता वहाँ उड़ जाती,

काश मैं एक परिंदा होती, तो न कोई ख़्वाब होते न उनके टूटने का दुःख !!

फिर पंखुड़ियों को सहेजती एक ख़ुशी का संसार सजाती ,

उम्मीदों को जिन्दा रखती हुई, मैं फर फर उड़ मुक्त हो जाती !!

शाखाओं पर बैठकर , मन की ऊँची उड़ान उड़ती,

ढूंढ ही लेती अपनी जमीन, अगर मैं एक परिंदा होती !!

शायद होती निर्मल, कोमल और प्रेम से भरी ,

जज़्बातों को संभालती ,उड़ जाती बादलों के पार !!

अपने जेहन में खुदा को बसाती , पिंजरा तोड़ हवाओ को अपनाती,

काश मैं एक परिंदा होती तो बस बुलंदियों को छू जाती !!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational