Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Preeti Rathore

Abstract

4  

Preeti Rathore

Abstract

जयपुर

जयपुर

1 min
272


प्रेम की गुलाबी रंगत ओढे 

रजवाडी शान रखता हूँ ...

बडे शहरो सी चकाचौंध है मुझमे

पर गांवो सा सूकुन भी रखता हूँ ...

हवामहल की अपनेपन की 

आबोहवा मे बहता मै पत्रिका से 

अपने पुरे परिवार की खबर रखता हूँ ...

गुलाब जी की चाय से महकर

चोखी ढाणी के दाल बाटी चुरमा मे

अपनी संस्कृति जीवित रखता हूँ ...

आमेर महल की दिन भर की 

चहल पहल के साथ

नहारगढ की रंगीन शामे रखता हूँ ...

युँ तो हूँ 293 वर्ष का पर

मैं वो शहर हूँ जो

भुत, वर्तमान, भविष्य एकसाथ 

लेकर चलता हूँ ...


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract