Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sugan Godha

Abstract

4.9  

Sugan Godha

Abstract

ज़रा रुकी थी मैं

ज़रा रुकी थी मैं

1 min
59


पुरानी तस्वीरों को छोड़, 

 आगे बढ़ी थी मैं !

यादों की स्मृतियों में खो ,

ज़रा रुकी थी मैं !!

अनजान रहो पर चली थी ,

उम्मीदो की गठरी बाँध !

मंज़िल तक पहुंचने से पहले ,

ज़रा रुकी थी मैं !!

रोक ले दूर जाने से मुझे तू, 

थाम कर रख ले पास !

दूर नहीं जाना चाहती थी ,

तभी ज़रा रुकी थी मैं !!

आँखों में विश्वास था मेरे ,

यूँ ही न जाने देगा मुझे !

विस्वास के लिए ही तो ,

 ज़रा रुकी थी मैं !!

तूने ध्यान कहां दिया था ,

आँसू पलकों के पीछे थे !

गहरी साँस भरकर के, 

ज़रा रुकी थी मैं !!



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract