Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Supriya Bikki Gupta

Inspirational

3.9  

Supriya Bikki Gupta

Inspirational

जिंदगी

जिंदगी

1 min
176


भगवान की दी हुई एक अनमोल दौलत, 

हम सब हैं जिसकी बदौलत, 

हैं एक ऐसी बंदगी, 

जिसे कहते हैं हम " जिंदगी" ।


सच और झूठ का है ये आईना, 

यहाँ हमें हैं सुखों और दुःखों को अपनाना, 

जिंदगी जीते हैं सभी, 

उम्र की सीढ़ियां चढ़ते हुए, 

क्यों न करे हम सभी से मुहब्बत, 

मिली हैं हमें जो कुछ पल की मोहलत। 


टूट जाऐगी जब ये जिंदगी की कड़िया, 

वापस न आएगी बीती हुई घड़ियाँ, 

प्यार ही इस जीवन का, पैगाम है

"जिंदगी " इसी का नाम है ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational