Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Inspirational

4.5  

V. Aaradhyaa

Inspirational

जहाँ नीलकंठ विराजे वहीं धाम

जहाँ नीलकंठ विराजे वहीं धाम

1 min
12


बदन में मले भभूत,

भोलेनाथ अवधूत !

       भोले शिव महादानी,

       डरते उनसे हैं यमदूत !


 शंकर शिव महाकाल हैं ,

 तीन नेत्र उनके भाल हैं !

             कार्तिकेय गणेश लाल हैं,

             शिवपाठ से मिटते बबाल हैं !

       

काम क्रोध को किया अनंग,

महेश्वर नीलकंठ हैं शुभँग !

       नीलकंठ के स्याह हैं अंग,

        शीश शुभ्र सोहे मुकुट भुजंग !


व्यापक हैं जटाधारी वेद रूप,

समृद्धि व सुख देते हैं अनूप !

           महिमा शिव जी की ऐसी,

           उनकी सेवा करें सुर भूप !


भक्तगण जपते शिव का नाम,

कृपा करें भगवन कृपा निधान !

         अर्धांगिनी गौरा उनके वाम,

          जहाँ शंकर वहीं चारों धाम !



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational