Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jahanvi Tiwari

Abstract Tragedy

4  

Jahanvi Tiwari

Abstract Tragedy

इंसान फिर किधर जाएगा।।

इंसान फिर किधर जाएगा।।

1 min
295


 वक्त मुश्किल भरा है  

हर बुरे वक्त की तरह,

यह वक्त भी गुजर जाएगा।


मंजिल बहुत दूर है, अनजाने हैं रास्ते

हर तरफ है हाहाकार ,

यह व्याकुल मन भला किधर जाएगा ?


यहां जिंदगी ही नहीं,

मौत के भी सौदे होते हैं,

वहशियों के बीच कोई लेकर,

अपना ईमान किधर जाएगा ?


दोषारोपण करके या कमियां निकाल के ,

जिम्मेदारियों से पीछे जो भाग रहे,

उन सबके बीच बदलाव की कोशिश करने वाला

इंसान फिर किधर जाएगा ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract