Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Poonam Jha

Romance

4  

Poonam Jha

Romance

होली के बहाने

होली के बहाने

1 min
237


होली के बहाने

मोहे छेड़े सांवरिया

देख-देख ओ सखिया 

 रंग डारे ,

मारे पिचकारी

भिगोये मेरी साड़ी

लाज मोहे आये

भरूँ कैसे गागरिया

रोकूँ कैसे

माने न निर्मोहिया

मोहे छेड़े सांवरिया

देख-देख ओ सखिया

जनम-जनम से

मैं तो रंंगी हूँ

उसके ही रंग में

कोई उसे समझाए

मन अकुलाये

इक पल भी

ओझल हो जाए

सुध-बुध बिसराये

हो जाऊँ मैं बावरिया

अंग-अंग मुस्काये

हिय बसे तू ही सांवरिया

देख-देख ओ सखिया

बड़जोरि करे कन्हैया

होली के बहाने

मोहे छेड़े सांवरिया।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance