Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

चेतनाप्रकाश चितेरी , प्रयागराज

Abstract

3  

चेतनाप्रकाश चितेरी , प्रयागराज

Abstract

हमारी राष्ट्रभाषा हिंदी

हमारी राष्ट्रभाषा हिंदी

1 min
223


समूचे विश्व को जोड़ती है - हिंदी

सहज सरल भावों की अभिव्यक्ति है - हिंदी

संयुक्त का महत्व बताती है - हिंदी

हमारी एकता को दर्शाती है - हिंदी

प्रेम की अविरल धारा बहाती है - हिंदी

जन में चेतना प्रकाश लाती है - हिंदी

हमारी मातृ भाषा है - हिंदी

हमारी राज्य भाषा है - हिंदी

जन की अभिलाषा है,

हमारी राष्ट्रभाषा हो - हिंदी

सब के सपनों को साकार बनाना है।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract