Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

MS Mughal

Romance

4  

MS Mughal

Romance

गुल बदन

गुल बदन

1 min
227


गुल रू गुल बु गुल गुल ए तन बदन 

बहार ए कु बहार बहार ए तू चमन  


नाज़नी रुख नाज़नी रुखसार व नाज़

लब व जू आफ़री आफ़री शीरी सुखन


( लब व जू : होंठ , आफ़री : तारीफ , शीरी सुखन : मीठी बोली ) 


माह जबीं माह रू परी पैकर निगाह 

हूर अदा हूर सदा हूर ए हुस्न ए ज़मन


( माह जबीं : चांद सी पेशानी , हूर सदा : हूर की आवाज़ , हूर ए हुस्न ए ज़मन : हूर सा हुस्न दुनिया में ) 


मेहर ए तलअत कीमत ए ला कीमत 

सीम हु सीम बर सीम साक सीम तन 


( मेहर ए तलअत : सूरज सा तेज़ चेहरा , कीमत ए ला कीमत : बेस कीमती , सीम हु : चांदी सा , सीम बर: चांदी का टुकड़ा , सीम साक : चांदी की चमक , सीम तन : चांदी सा बदन ) 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance