Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rekha Mohan

Inspirational

4  

Rekha Mohan

Inspirational

गीतिका

गीतिका

1 min
417


यूँ ही बीत जा रहीं सदियाँ,एक एककर वर्ष सभी,

पल हैं धरे सहेजे अनगिन, जीवन के संघर्ष सभी !


आना अपने संग लिए तुम उस अतीत की गठरी को,

सारे दर्द हमारे अपने और तुम्हारे हर्ष सभी !


तजकर के निश्चिन्त हो गए अपने राग-द्वेष सारे,

समिधाओं सँग जले हवन में दर्द,दम्भ,अपकर्ष सभी !


रंच न पश्चाताप कहीं है शेष नहीं कुछ कहने को,

जो करने थे समय चक्र सँग पूरे हुए विमर्श सभी !


चलने का है नाम जिंदगी छलनामयी मंजिलें हैं,

देख लिए उत्तुंग शिखर सँग पतन और उत्कर्ष सभी !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational