Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kiran Bala

Inspirational

5.0  

Kiran Bala

Inspirational

एक और एक ग्यारह

एक और एक ग्यारह

1 min
674


एक अकेला जग में जो

कर न सके कोई काम

रल-मिल कर करें सब तो

हो जाए सर्वथा आसान।


बूँद-बूँद कर भरे दरिया तो

रूप गहन वो धरे विशाल

कण-कण मिले राई का तो

बने पर्वत अडिग महान।


ताना एक-एक कर जुड़े तो

बने देखो सुन्दर परिधान

जर्रा-जर्रा मिले रेत का तो

धरे मरू रूप विकराल।


कांधा एक-एक मिले जब तो

मिलें नवीन नित सुझाव

जुड़ें परस्पर हाथ यदि तो

समग्र जग में हो विकास।


Rate this content
Log in