Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

poonam maurya

Inspirational

3  

poonam maurya

Inspirational

ए ज़िन्दगी

ए ज़िन्दगी

1 min
211


ए ज़िन्दगी तू मुझे फिर जीना सिखा दे


कुछ पुराना हो जाय तो फेंक देता हूं

हर बार नया सामान खरीद लेता हूं

तू मुझे वो फटी चादरें सीना सीखा दे 

ए ज़िन्दगी.....


लिबास अपनों के वास्ते रखते थे सभी

रुमाल बनाते जो कतरन बचते थे कभी

हर लिबास को फिर से संजोना सीखा दे 

ए ज़िन्दगी .....


खिलौना पुराना कभी होता नहीं था

उम्र बढ़ती उसकी दूजे को दे हमेशा

तू मुझे वहीं पुराना करीना सीखा दे

ए ज़िन्दगी .....



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational