Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Praveen Gola

Tragedy

3  

Praveen Gola

Tragedy

चाँद में भी दाग है

चाँद में भी दाग है

1 min
714


निहार कर उसे ....जब चाँद पर नज़र गई यूँ ही ,

चाँद में दाग दिखा ....इतने में वो भी चल दिया।

आज खत्म हुआ था ,अपना सालों का रिश्ता ,

मैने ऐसे ही कई सालों से ,चाँद को अर्ध्य दिया।

उन कसमों का भरम ,टूटा देर से ही ,

व्रत में छिपी वो दीर्घायु ,अब झूठी थी हुई।

जो मेरा ही ना रहा ,उसकी उम्र को भला ,

मैं चाँद से माँग कर भी ,क्या रहूँगी अब खुश सदा ?

बैरी चाँद हुआ ....उसका साथ गया ,

चाँद में भी दाग है ,ये पता आज चला।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy