Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mahavir Uttranchali

Romance Tragedy

3  

Mahavir Uttranchali

Romance Tragedy

बेवफ़ाई (चार बन्द)

बेवफ़ाई (चार बन्द)

1 min
24


बन्द एक—

न पाट पाई, तेरी उल्फ़त,

वफ़ा की होती, ये गहरी खाई !

न कर सकेगी, वफ़ा को ज़िन्दा,

ये बरसों-बरसों, की बेवफ़ाई !!


बन्द दो—

हज़ार घातें, सहते-सहते,

नज़र ने जाना, मुहब्बत क्या है ?

था एक धोखा, तुम्हारा मिलना,

न समझा ये दिल, उल्फ़त बला है !!


बन्द तीन—

क़रार पाये, तुझ को देखें,

न देखा जब से, उदासी छाई !

अगर वफ़ा थी, ज़रा भी हमसे,

न करते हमसे, तुम बेवफ़ाई !!


बन्द चार—

अनेक ठोकर, हम ने खाई,

मगर ना हमको, पुकारे यारा !

क़रीब से हम, ज़रा जो गुज़रे,

किया था तुमने, क्यों फिर किनारा !!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance