Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shilpi Srivastava

Inspirational

3  

Shilpi Srivastava

Inspirational

ऐ वतन

ऐ वतन

1 min
51


      

ये ज़मीं तुमसे मिली,

ये आसमाँ तुमसे मिला,

ज़िन्दगी तुमसे मिली,

ये कारवाँ तुमसे मिला;


हम तो बस एक बूँद थे,

लहरों से डरते थे कभी,

रास्तों की खाइयों से,

हम सहमते थे कभी;


जाने कैसे जोश इतना,

बाजुओं में आ गया,

रक्त का कण-कण रगों में,

गर्म हो उतरा गया;


अब तो हर एक राह में,

तेरी सफलता चाहिए,

'ऐ वतन' तेरे करम से,

ये जहाँ हमको मिला। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational