Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

MS Mughal

Classics

4  

MS Mughal

Classics

अहद ए वफ़ा

अहद ए वफ़ा

1 min
396


कई गिरह ए गुल कबा, याद ए मुहब्बत में लगाए थे मैंने

तू क्या जाने अहद ए वफ़ा ,जो ख्वाबों में सजाए थे मैंने


अंदाज़ ए अश्क भी अपने आह ए दिल में छुपाए बैठे है 

दाग ए आब ए अश्क 'हसन' दामन में अपने दबाए बैठे है 


किस्सा ए उल्फत हुई बैगना , आने से किसी गैर के यहां

'हसन' फसाना ए मुहब्बत क्या कहूं जो छुपाए न छुपे याँ 


कश्ती ए दिल भी गम ए मज़दार में है शिकस्त ओ रेख़्त

ना खुदा भी डूब गया साहिल ओ शह सवार के साथ 


नज़र क्यूं नहीं आता मुद्दत से पेश ए नज़र मेरे कोई

क्यूं छुपा जाता है इक मुद्दत से ज़ेर ए नज़र मेरे कोई 


शिकन दर शिकन निकले वादा ए शिकन कई लोग 

वादा ए वफ़ा में नहीं मिलते फरहाद कोहकन कई लोग।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics