Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailaja Bhattad

Abstract

2  

Shailaja Bhattad

Abstract

आसमान

आसमान

1 min
10


बादलों पर घर नहीं  बादलों से परे जाना था   

आज न बादल है ना आशियाना  

है तो बस परिजनों की अभिलाषा।

==================== 

पहले बादल फिर बादलों के टुकड़े दिखे

कभी राहों में उलझते   तो कभी राहों को उलझाते मिले

ये टुकड़े थे कि सिर्फ़ शोर का सामान बने।

========

आसमान ने धरती की झांकी सजाई है आज  

स्याह -सफेद टुकड़ों ने   कई आकृतियां बनाई है आज  

कभी रेगिस्तान की गर्मी तो कभी पर्वतों की ठंड  महसूस कराई है आज।

=========================


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract