ଧୋବ ଫରଫର ରୃପ ଝରଝର
ଧୋବ ଫରଫର ରୃପ ଝରଝର
ଧୋବ ଫରଫର ରୂପ ଝରଝର
ଦୋହଲୁଛି ଏଠି ସେଠି ସବୁଠି
ସ୍ବର୍ଣ୍ଣ ଧାନ୍ଯ କ୍ଷେତ୍ର ହିଡ ଭରା ଚିତ୍ର
ଶରତ ସୁନ୍ଦରୀ ନାହିଁ କେଉଁଠି ?
ପୁଷ୍କରିଣୀ ବନ୍ଧ ନୂଆନଈ ତଟ
ଗାନ୍ଧୀ ସଡକର ଉଭୟ ପଟ
ଶରତ ସକାଳ ପବନର ତାଳ
କାଶତଣ୍ଡି ଝୁଲାଏ ଚଅଁର ଛାଟ ।
ପ୍ରେମିକା ଚନ୍ଦ୍ରର ଉଠେ ତରତର
ଭେଟ ହୁଏ କାଶତଣ୍ଡି ସାଥିର
ଭ୍ରମ ସେ ଜଗାଏ ମନ ବି ହଜାଏ
କାହିଁକି ନା ସେ ତା ପ୍ରେମ ରଙ୍ଗର ?
ମାଲକାନାଗିରି କୋରାପୁଟ ରାସ୍ତା
ସବୁଠି ଭେଟିବ ତାର ଝୁଲଣା
ଯେମିତି ପୂବେଇ ପବନ ବହୁଛି
ଶୀତେଇ ଯାଉଛି ଦେହ ଅଗଣା ।
ଏବେ ସବୁଆଡେ ଯେଉଁଠିକୁ ଯାଅ
ମେଲେଇଛି ତାର ଅପୂର୍ବ ଶୋଭା
ଅଗନା ଅଗନି ଦୂରନ୍ତ ବନାନି
ସବୁଠି ସେହି ଦୃଶ୍ୟ ମନଲୋଭା ।
ରୂପସୀ ତରୁଣୀ ଅବା ଗୋଚାରୁଣୀ
ସମସ୍ତେ ଲାଗନ୍ତି ସୁନ୍ଦରୀ ରାଣୀ
କଳା ହଜିଯାଏ ଧଳା ସାଜିଦିଏ
କାଶତଣ୍ଡିର ପରା ଏହି କାହାଣୀ ।
ସ୍କୁଲ ଗଲାବେଳେ ଦେଖେ ମୋତେ ସିଏ
ଉପଭୋଗ କରେ ମୁଁ ତାର ରୂପ
ମନ ମୋହିନିଏ ଅଟକାଇ ଦିଏ
କହେ ଫଟୋରେ ରଖ ମୋ ସ୍ବରୂପ ।
ମୁଗ୍ଧ ମନବନ ଜାଗେ ବି ଚେତନ
ଧାନ କିଆରୀରେ ଏତେ ଶୋଭନ
ଲୁଚିଛି ମୋ'ଖାଦ୍ୟ ଦିଶୁନି ଧାନ
ତେବେ କିଏ କରିବ ଖାଦ୍ୟ ଦାନ ?
ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ମାଧୁରୀ ବଡ ସେ ଚତୁରୀ
ହଜାଇ ସ୍ବପ୍ନେ ଲୁଟାଏ ଜୀବନ
ଖାଦ୍ୟ ଆଉ ସ୍ବପ୍ନ ସବୁତ ଜରୁରୀ
କାଶତଣ୍ଡି ଏବେ ତୋର ମନନ ।