Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailaja Bhattad

Inspirational

5.0  

Shailaja Bhattad

Inspirational

माँ का गर्व

माँ का गर्व

1 min
4.8K


प्रेम में लीन, शब्द विहीन

किया आलिंगन कसकर

मानो कह रही हो ,

अब जाने नहीं दूंगी तुझे सरहद परI

शब्दों ने मन की आशंका को पोंछ दिया 

 आलिंगन छूटते ही कह दिया ।

मुझे गर्व है ऐसा पुत्र पाने पर ।

होती गर एक पुत्री भी ,

हो जाती पूरी मेरी तपस्या भी।

फक्र है मुझे, इसे देश का लाल बनाने पर।

इस मिट्टी का कर्ज चुकाने पर।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational