Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Subrata Nandi

Abstract Inspirational

2  

Subrata Nandi

Abstract Inspirational

ছন্দহীন অনুভূতি

ছন্দহীন অনুভূতি

1 min
414



দিনের মাঝে নিশির ডাকাডাকি,

ঋণের বোঝায় জীবনটা ভারী,

অশনি সংকেতের চিত্রনাট্য আঁকি,

সম্মুখে দাঁড়িয়ে অদৃশ্যমান প্রহরী।

ঈশ্বরের অস্তিত্বে সবাই বিচলিত!

ঈশ্বর কণার প্রতিষেধক কোথায়?

আত্মসমর্পণের অঙ্গীকার যত্রতত্র -

আবেগী মন দিনেরাতে অসহায়!

অণুবীক্ষণ কণার সর্বত্র সংহার,

মানুষের সান্নিধ্যে মানুষ বিপন্ন,

মিথ্যে শরীর, মিথ্যে অহংকার,

বরাদ্দকৃত সময়ে মানুষই পণ্য।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Abstract