Binodini Dash

Abstract

4  

Binodini Dash

Abstract

ସ୍ନାନ

ସ୍ନାନ

3 mins
6



ସ୍ନାନ କଲେ ସିନା ଦେହୁ ଛାଡେ ମଳି

ଲାଗଇ ନିଜକୁ ପରିଷ୍କାର 

ମନର ମଇଳା ଧୋଇ ନ ପାରିଲେ

ନୁହେଁ କି ଅଶୁଦ୍ଧ ହୃଦୟ-ସର ?


ବ୍ରାହ୍ମମୁହୁର୍ତ୍ତରୁ କରିଲେ ସିନାନ

ନାନା ରୋଗ ହୁଏ ଶରୀରୁ ନାଶ

ବିଟପର ମନ ଏହି ତତ୍ତ୍ବଜ୍ଞାନ

ବୁଝିବା ପାଇଁକି ନୁହେଁ କି ନିଃସ୍ବ ?


ଦେଖି ତିଥି ବାର ଶୁଦ୍ଧ ସ୍ନାନ ପର

ପିତୃଦେବତାଙ୍କୁ ପିଣ୍ଡ ତର୍ପଣ

ଜୀବଥିବା ବେଳେ ଖୁସି ଜଳେ ସ୍ନାନ

ନୁହଁଇ କି ତାହାଠୁ ମୂଲ୍ୟବାନ ?


ସ୍ନାନ ପରେ ନର ପୂଜି ଦେବଦେବୀ

ତାଙ୍କଠୁ ଆଶିଷ ଭିକ୍ଷା ମାଗଇ

ବିନା ସ୍ନାନେ କ’ଣ ସେହି ଶୁଭାଶିଷ

ତାହାର ମନଟି ଲୋଡ଼ି ନଥାଇ ?


ପ୍ରାଣାୟମ ଯୋଗ ଆସନ ଧ୍ୟାନରେ

ବିଭୁ ଚିନ୍ତନରେ ମନର ସ୍ନାନ

ମୁକତିର ପଥେ ନେଇ ଯାଏନି କି

ଆତ୍ମା ପରମାତ୍ମାର ଏ ମିଳନ ?


ଯିଏ ହିଁ କେବଳ ସାରେ ରାତିଦିନ

ଜ୍ଞାନସାଗରରେ କରିକି ସ୍ନାନ

କେଉଁ ଲାଭ କୁହ ଧରୁ ଯେତେ ଜ୍ଞାନ

ନ କରଇ ଯେବେ କେବେ ବଣ୍ଟନ ।


ଭକ୍ତ ଭକ୍ତିଜଳେ କରଇ ସିନାନ

ତାହାର ଅଭୀପ୍ସା ପୂରଣ ପାଇଁ

ବରଷକେ ଥରେ ଆମ ମହାପ୍ରଭୁ

ସ୍ନାନ ମଣ୍ଡପରେ ସେଇଥିପାଇଁ ।


ଶହେ ଆଠ ଗରା ସୁବାସିତ ଜଳେ

ଘସିମାଜି ହୋଇ କରନ୍ତି ସ୍ନାନ

ଢାଳେ ଆନନ୍ଦାଶ୍ରୁ ଭାବରେ ଭକତ

ସିନାନ କରାଇ ତା’ର ନୟନ ।


ଶୁଦ୍ଧତା ଜଳରେ ନଧୋଇ ହୃଦୟ

କେବଳ ସ୍ନାନରେ ଦେଲେ ଗୁରୁତ୍ତ୍ବ

ମିଳି ନପାରଇ ଶୁଭଫଳ କେବେ

ଯେତେଦିନ ବୁଝି ନାହିଁ ମହତ୍ତ୍ଵ ?


ଧନ ବଇଭବ ଗର୍ବ ଅହଂକାରେ

ମନଟିକୁ ଯିଏ ଧୁଏ ସର୍ବଦା

ଲାଖି ନ ପାରଇ ଆପଣାର ହୋଇ

କେହି ବି ଆନର ହୃଦୟେ କଦା ।


ଧୋଇଲେ ମଧୁର ବିନୟ ବଚନେ

ସିନା ମୁଖ ଦିଶୁଥିବ ସୁନ୍ଦର

କଟୁକ୍ତି କେବେ କି ତୋଷାଇ ପାରଇ

ଆନ ଅନ୍ତରକୁ ଭାବନା କର ।


ପ୍ରୀତି ମମତାର ଜଳରେ ସିନାନ

କରାଇ ପାରିଲେ ନିଜଠୁ ଆନେ

ଚହଟି ବାସିବ ହୃଦୟୁ ହୃଦୟ

କେହି ବି ତାହାର ଗୁଣ-ଚନ୍ଦନେ ।


ଦୟା କରୁଣାର ବାରିରେ କାହାର

ହୃଦୟକୁ ଯିଏ ପାରଇ ଧୋଇ

ଦୟାମୟଙ୍କର ଚରଟିଏ ବୋଲି

ଆନ ମୁଖ ତାକୁ ନିଶ୍ଚେ ଗଣଇ ।


ଋତୁ ଅନୁସାରେ ଶୀତ ଉଷ୍ଣ ନୀରେ

ଦେହସ୍ନାନ ସିନା କରାଏ ଦେହୀ

ମନ ମଇଳାକୁ ଯେବେ ନକାଢ଼ଇ

ତାକୁ ଆତ୍ମସୁଖ କି ମିଳିଥାଇ ?


ମନଟିକୁ ଧୋଇ ଅପବିତ୍ର ଜଳେ 

କୁକର୍ମରେ ସୁଖ ସିନା ପ୍ରାପତ

ସେଥିରୁ କେବେ କି ପାରଇ କେ ଦେଖି

ନିଜ ଜୀବନର ମୁକତି ପଥ ?


ଉଲସି ଉଠଇ ଧରଣୀର ବୁକୁ

ପହିଲି ଆଷାଢୀ ସ୍ନାନେ ଯେପରି 

ଧୋଇ ହେଲେ ଟିକେ ପହିଲି ପ୍ରେମରେ 

ଶିହରିତ ତନୁମନ ସବୁରି ।


ଧୋଇ ହୁଏ ଦୁଃଖ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଜଞ୍ଜାଳେ

ଯେବେ ସବୁବେଳେ ମନରେ କିଏ

ସୁଖ ଚୁମିବାକୁ ଚାହିଁଲେ ବି ଟିକେ

ନିରାଶାରେ ଭିଜେ ନାହିଁ କି ସିଏ ?


କର୍ମ ଭଗବାନ କର୍ମ ହିଁ ଜୀବନ

ପଖାଳି ହୁଏ ଯେ ସଦା ସେଥିରେ

ସୁଖକୁ କୋଳେଇ ଗରିମା ବଢ଼ାଇ

ବାଟ ଚାଲେ ପରା ହସଖୁସିରେ ।


ପିତାମାତାଙ୍କର ଆଶିଷ ଝରରେ

ଯିଏ ସଦା କରେ ଅବଗାହନ 

ଛୁଇଁ ନପାରଇ ବିପଦ କି ଦୁଃଖ

ସଂସ୍କାର ତୋଳି ସାକାର ଜୀବନ ।


ସ୍ନାନର ଅର୍ଥକୁ ବୁଝି ଯେବେ ସର୍ବେ

କରିବେ କରମେ ପ୍ରତିଫଳିତ

ଆତ୍ମାଠାରୁ ଶୁଦ୍ଧ ହୋଇ ପରିବେଶ

ହସିଉଠିବ ଏ ସାରା ଜଗତ ।।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract