Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Debabrata Jena

Inspirational

3  

Debabrata Jena

Inspirational

ଶିକ୍ଷା ଜୀବନର ରାହା

ଶିକ୍ଷା ଜୀବନର ରାହା

1 min
187



ସମଗ୍ର ଜୀବନ ଅଟେ ଆମ ଶିକ୍ଷା

ଉକ୍ତି ଏ ଯେ କାଳଜୟୀ ।

ମହଯୋଗୀ ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ ବାଣୀ

ଅଟଇ ଯେ ଚିରସ୍ଥାୟୀ ।।

ଜନନୀ ଜଠରୁ ମସାଣି ଯାବତ

ମଣିଷ ଜୀବନ ନୁହେଁ ।

ଅଭିଜ୍ଞତା ଆଉ ଅନୁଭୂତି ଶିକ୍ଷା

ଜୀବନେ ଦିଶା ଦେଖାଏ ।।

ସାନ ଅବା ବଡ ,ଦୀନ ବା ଧନିକ

ଆମେ ଶିଖୁ ସଭିଙ୍କଠୁ ।

ଶିକ୍ଷା ଦୀକ୍ଷାର ଯେ ନ ଥାଏ ସମୟ

ଶିଖୁ ଯେ କ୍ଷୁଦ୍ର ଜୀବଠୁ ।।

ଦିନକର ଠାରୁ ଶିକ୍ଷାଲାଭ କରୁ

ଦୀପ୍ତିମନ୍ତ ହୋଇବାକୁ ।

ନିଜ ପ୍ରଭା ଦ୍ୱାରା ହଟାଇ ଅନ୍ଧାର

ଜ୍ଞାନାଲୋକ ବାଣ୍ଟିବାକୁ ।।

ପିମ୍ପୁଡ଼ି ଆମକୁ ଶିକ୍ଷା ଦେଇଥାଏ

ହେବାକୁ ଯେ ପରିଶ୍ରମୀ ।

ଝରଣା ବନ୍ଧୁର ପଥେ ବହିଯାଏ

କଣ୍ଟକିତ ମାର୍ଗ ଚୁମି ।।

ଶଇଳ ଶିଖାଏ ହେବାକୁ ଅଚଳ

ଦୁର୍ବିପାକ ଆସୁ ଯେବେ ।

ମହୁମାଛି କହେ କାଲି କାମ ଆଜି

ଆଜିକ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ଏବେ ।।

ଛଞ୍ଚାଣ ଶିଖାଏ ହେବାକୁ ସ୍ୱାଧୀନ

ବାଛି ନିଜ ପାଇଁ ବାଟ ।

ହୀରକ ଦେଖାଏ ଚମକ ତାହାର

ପାଇଣ ଚାପ ଓ କଷ୍ଟ ।।

ପଙ୍କିଳ ସରସୀ ଜଳେ ଥାଇ ପଦ୍ମ

ସର୍ବେ ବିମୋହିତ କରେ ।

କ୍ଷୁଦ୍ର ପୁଷ୍ପ ହୋଇ ଶେଫାଳି ସୁବାଷେ

ଭଗ୍ନ ହୃଦେ ମଧୁ ଝରେ ।।

ଚନ୍ଦ୍ରମା ପରଷେ ସୁଶୀତଳ ଛାୟା

ଅଟଇ ସେ ଯେ ମହାନ ।

ଦିବ୍ୟଗୁଣ ସବୁ ଆହରଣ କରି

କର ଜୀବନକୁ ଧନ୍ୟ ।।


ଦେବବ୍ରତ ଜେନା

ସହକାରୀ ଶିକ୍ଷକ, ରଣସିଂହପୁର ଆଶ୍ରମ

ଭୋଗରାଇ, ଵାଲେଶ୍ୱର


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational