ସହୀଦର ଚିଠି
ସହୀଦର ଚିଠି
ଯୁଦ୍ଧ ଲାଗିଥିଲା ଭାରତ ସୀମାରେ
ଦେଉଥିଲେ ପ୍ରାଣବଳୀ
ଗୁଳି ବାଜିଗଲା ଯବାନ ଛାତିରେ
ପଡିଲା ସେଇଠି ଟଳି ।
ଜାଣିଗଲା ଯେବେ ସହିଦ ହୋଇବ
ଦେଶପ୍ରେମ ଦୀପଜାଳି
ଚିଠିସେ ଲେଖିଲା ଘରକୁ ତାହାର
ରକତକୁ କରି କାଳି
ବାପାକୁ ଲେଖିଲା ଖୁସି ହେବ ଜାଣି
ସହିଦ ହୋଇଛି ପୁଅ
ମୋ କଥାକୁ ଭାବି କନ୍ଦିବାନି କେବେ
ଝରାଇ ଆଖିରୁ ଲୁହ ।
ମଥା ଟେକି ବାଟ ଚାଲିଥିବା ତୁମେ
ଫୁଲାଇ ନିଜର ଛାତି
ମନ ଦମ୍ଭ କରି ଗର୍ବରେ କହିବ
ପୁଅର ଯେ ଦେଶପ୍ରୀତି ।
ମାଆ ଚାହିଁଥିଲା ପୁଅର ବାଟକୁ
ଲେଖିଲା ମାଆକୁ ତାର
ଭାଳି ହେବୁ ନାହିଁ ଅଧମ ପୁଅକୁ
ଯାଉ ଅଛି ବହୁ ଦୂର ।
ଲୁହ ଢାଳିବୁନି ମୋକଥାକୁ ଭାବି
ଦେଉଛି ତୋତେଲୋ ରାଣ
ଜାଣି ଖୁସି ହେବୁ ଭାରତ ମାତାକୁ
ଦେଇଛି ଆଜିମୁଁ ପ୍ରାଣ ।
ପତ୍ନୀ ଚାହିଁଥିଲା ଫେରିବା ବାଟକୁ
ଲେଖିଲା ପତ୍ନୀକୁ ଚିଠି
ଭାଳି ହେବ ନାହିଁ କଥାକୁ ମୋହର
ଆସିଯିବ ଯେବେ ରାତି ।
ସନ୍ତକ ମୋହର ଛାଡି ମୁଁ ଆସିଛି
ମୁନା(ପୁଅ) ରୂପେ ତୁମ କୋଳେ
ମୋ ପରି ତାକୁ ବି ସୈନିକ କରିବ
ଲାଗି ତୁୁମେ କଳେ ବଳେ ।
ଘରେ ଥିଲା ତାର ସାନ ଭଉଣୀଟେ
ଥିଲା ଭାରି ଅଲିଆଳି
ତପାଇଁ ଲେଖିଲା ମମତାର ଚିଠି
ଆଖିର ଲୁହକୁ ଢାଳି
କାନ୍ଦିବୁନି କେବେ ରାକ୍ଷୀ ପୁନେଇଁରେ
ରାକ୍ଷୀଟେ ବାନ୍ଧିବା ପାଇଁ
ଭାବିନେବୁ ମନେ ଭାଇ ତୋ ଯାଇଛି
ମାଆ ର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ।
ଶେଷରେ ଲେଖିଲା ମୁନା ପାଇଁ କିଛି
ଛାତିକୁ ପଥର କରି
କ୍ଷମା କରିଦେବୁ,ଯାଉଛି ଆଜି ମୁଁ
ବାପଛେଉଣ୍ଡଟେ କରି ।
ଜୀବନରେ କେବେ ହାରି ଯିବୁ ନାହିଁ
ଥିବି ତୋର ସାଥେ ସାଥେ
ବାପା ତୋ ସହିଦ ହୋଇଅଛି ବୋଲି
ଜାଣିବେ ସାରା ଜଗତେ ।
ଚିଠି ଲେଖୁ ଲେଖୁ ଜୟହିନ୍ଦ କହି
ଗଲାସେ ସହିଦ ହୋଇ
ଚିଠି ସାଥେ ପୁଣି ଶବ ପହଁଚିଲା
ଗାଆଁରେ ତାହାର ଯାଇ ।
ସଭିଙ୍କ ସାମ୍ନାରେ ସହିଦର ଚିଠି
ପଢା ଯେବେ ସରିଗଲା
ସଭିଙ୍କ ଆଖିର ଲୁହର ସାଗରେ
ଶବ ପୁରା ଭିଜିଥିଲା ।
ପ୍ରଶାନ୍ତ କୁମାର ନାଥ
ସୁନ୍ଦରପୁର,ଉତ୍ତରକୂଳ ହାଟ୍,ପ୍ରୀତିପୁର,ଯାଜପୁର ।
ମୋ-୦୮୮୯୨୩୦୧୧୪୩