Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ପ୍ରଶାନ୍ତ କୁମାର ବେହେରା

Romance Classics Fantasy

3  

ପ୍ରଶାନ୍ତ କୁମାର ବେହେରା

Romance Classics Fantasy

ସ୍ୱପ୍ନ

ସ୍ୱପ୍ନ

1 min
290


ଯେଉଁ ରାଗ ମୂର୍ଚ୍ଛନା 

           ତୋଳୁଥିଲ ଶ୍ୟାମ


ତମ ରଂଗ ଓଠ ଛୁଆଁ 

             ମୂରଲୀ ସ୍ୱନେ


ସେଇ ମୂର୍ଚ୍ଛନା ମୁଁ 

           ତୋଳି କି ପାରିବି


ଏଇ ବେଳାଭୂମି 

           ବାଲୁକା ବନେ ?


ତମେ ରଚୁଥିଲ 

       ପ୍ରେମଭିଜା ହଲ୍ଲୀଷକ 


ବୃନ୍ଦାବନ କୁଞ୍ଜେ 

           ଯମୁନା ତଟେ


ତମ ମୋହନ ବଂଶୀର 

          ବେପଥୁ ତରଂଗେ


ରାଧା ଅପଘନେ 

            କଦମ୍ୱ ଫୁଟେ ।


ମୋ'ର ଏ ମୂରଲୀ 

          ସୃଜିବ କି କେବେ


ବେପଥୁ ପ୍ଲାବନ 

         ମୋ ରାଧିକା ଅଂଗେ


ଫୁଟିବ କି କେବେ 

            ସହସ୍ର କଦମ୍ୱ


ମୋ ହୃଦ ବୃନ୍ଦାବନ 

            ବାସନ୍ତୀ କୁଞ୍ଜେ ?



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Romance