Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jayashree Maharana

Inspirational

3  

Jayashree Maharana

Inspirational

ରୋପଣ କରିବା ବୃକ୍ଷ

ରୋପଣ କରିବା ବୃକ୍ଷ

1 min
475


ପ୍ରକୃତିର ଏଇ କରାଳ ରୂପକୁ

ଦେଖି ହୃଦ କାନ୍ଦିଉଠେ

ସବୁ ସହି କିନ୍ତୁ ବସୁଧା ଆମକୁ

ନାନା ଉପାଦାନ ବାଣ୍ଟେ ।


ଗହଳ ବନାନୀ ବୁକୁରେ ତାହାର

ଶୋଭା ପାଉଥିଲା ବୋଲି

ଶୀତଳ ବାୟୁରେ ମନ ଉଲ୍ଲାସରେ

ଦିନ ଯାଉଥିଲା ଚାଲି ।


ଖାଦ୍ୟବାସଠାରୁ ନାନାଦି ଦରବ

ଗଛ ଦେଉଥିଲା ଦାନ

ତା' ଯୋଗୁଁ ବରଷା ଧରଣୀ ବୁକୁରେ

ଆସୁଥିଲା ନିଶ୍ଚେ ଜାଣ ।


ନଥିଲା ମୃତ୍ତିକା କ୍ଷୟର ଭୟ ଯେ

ନଥିଲା ଯେ ଦୁର୍ବିପାକ

ଆଜି କିନ୍ତୁ ସବୁ ବଦଳି ଯାଇଛି

ଶୂନ୍ୟ ହୋଇଯାଇ ବୃକ୍ଷ ।


ଆଧୁନିକ ମୋହ ଗ୍ରାସି ମଣିଷକୁ

ବିଜ୍ଞାନକୁ କରି ଵଶ

କଳାକାରଖାନା ,ସୁଉଚ୍ଚ ସଉଧ

ଗଢିଲାଣି ଚତୁଃପାର୍ଶ୍ଵ ।


ଗହଳ ବନାନୀ ନିଶ୍ଚିହ୍ନ ହେଲାଣି

ପ୍ରକୃତି ବିଦୀର୍ଣ୍ଣ ହୋଇ

ଭାରସାମ୍ୟ ତା'ର ହରାଇ କାନ୍ଦୁଛି

ମଣିଷର ନିଘା ନାହିଁ ।


ନିୟମିତ ବର୍ଷା ଝରୁନାହିଁ ଆଉ

ଚାଷୀକୁଳ ଭୋଗେ କଷ୍ଟ

ଦୈଵ ଦୁର୍ବିପାକ ତାଣ୍ଡବ ଲୀଳାରେ

ହୋଇଲାଣି ସବୁ ନଷ୍ଟ ।


ସୂର୍ଯ୍ୟର ଉତ୍ତାପ ପ୍ରଖର ହେଲାଣି

ସହି ହେଉନାହିଁ ଦାଉ

ନିଜ ଜିହ୍ଵା ନିଜେ ଛେଦ କରି ପୁଣି

ମଣିଷ ଦେଖାଏ ଭାଉ ।


ବିପନ୍ନ ହୋଇଲେ ପ୍ରକୃତିର ରୂପ

ବଞ୍ଚିବାକି ଆମେମାନେ

ଏବେଠାରୁ ଯଦି ସଚେତନ ହେବା

ଭୟ ରହିବନି ମନେ ।


ବିଧ୍ବଂସ ମୁଖରୁ ବର୍ତ୍ତିବା ନିମନ୍ତେ

ରୋପଣ କରିବା ବୃକ୍ଷ

ତୃପ୍ତ ହେଲେ ଧରା ଜୀବନେ ଆମର

ଭରିଦେଵ ମହାସୁଖ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational