Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

ପଚାରୁଛି କୁହ ଶାସକ ଗଣ

ପଚାରୁଛି କୁହ ଶାସକ ଗଣ

2 mins
402



ସମ୍ବିଧାନରେ ଅର୍ଥନୈତିକ ସ୍ୱାଧୀନତା ରହିଛି

ଏକ ମୌଳିକ ଅଧିକାର

ପଚାରୁଛି କୁହ ହେ ମୋ ଦେଶର ଶାସକ ଗଣ, 

ଏହା ରହେ କିଆଁ କାଗଜ ଭିତର ।


କିପରି ସାମାଜିକ ସ୍ୱାଧୀନତାର ହାସଲ କରିବା 

ନାଗରିକର ମନେ ମୂଖ୍ୟ ପ୍ରଶ୍ନ

ଭାବିଛକି କେବେ, ଅର୍ଥନୈତିକ ସ୍ୱାଧୀନତା ବିନା, 

ସ୍ୱାଧୀନତାର ରହିବ କି ସ୍ଥାନ ।


ନିରୀକ୍ଷଣ କର ପ୍ରତିଟି ପଶୁ ପକ୍ଷୀ ମାନେ ନରଖନ୍ତି 

ଧନ ଧନୀ ହେବା ପାଇଁ

ସକାଳୁ ରାତି, ପରିଶ୍ରମ କରୁଛନ୍ତି, ବଞ୍ଚୁ ନାହାଁନ୍ତି କି 

ସେମାନେ ଖୁସିରେ ଖାଇପିଇ ।


ସ୍ଵାଧୀନତାର ମାନେ କଅଣ ପଚାରେ ମୁହିଁ ଅନେକ 

ଥର ମୋ ମନେ ମନେ

ଆକାଶରେ ଉଡୁଥିବା ପକ୍ଷୀଟିକୁ ଦେଖିବାରେ, ସେ

କଥା ଭାବେ ଦିନେ ଦିନେ ।


ଜନମିଲେ ଫୁଙ୍ଗୁଳା ହୋଇ ଆସିଛେ, ନିଶ୍ଚିତ ଦିନେ 

ନା ଦିନେ ମୃତ୍ୟୁ ହେବ,

ମୃତ୍ୟୁ ତ ନବୁଝେ ବୃଦ୍ଧ ଅବା ଯୁବକ, ଜାତି ଧରମର

କରେନି କେବେ ଭେଦଭାବ ।


ପୁଂଜିବାଦୀ ଦୁନିଆରେ, ସାମାଜିକ ସ୍ୱାଧୀନତା ସତେ 

କଅଣ ମିଳି ପାରିବକି

ଓଂମ୍ ଶୁଭମ୍ ଲାଭରେ ଭରା ଚେତନାରେ ସାମାଜିକ 

ସ୍ୱାଧୀନତା ହୋଇ ପାରିବକି ।


ଭୋକରୁ ବର୍ତ୍ତିବା ଲାଗି ଅଧା ପେଟେ ମଣିଷ ଦାଦନ

ଅବା ଗୋତି ଖଟୁଛି

କୁହ ତ ଶାସକ ଗୋଷ୍ଠୀ, କେମିତି ଭାବିବି ମୁଁ, ଦେଶେ

ସ୍ଵାଧୀନତା ପାଇଛି ।


ଦେଶ ଜନନୀ କାନ୍ଦୁଛି ତ ଆଜି ଦେଖି ତା ସନ୍ତାନ ଲୁହ

ତା ଆଖିରୁ ଲୁହକୁ ଗଡାଇ

ହେ ଶାସକ କୁହ, ତା ଆଖିର ଲୁହ ପୋଛିବା ପାଇଁ କି

ଯୋଗ୍ୟ ସନ୍ତାନଟେ କି ନାହିଁ ।


ମାତୃ ଜାତି ଓ ଜନନୀର ରୂପ କିଆଁ ହୋଇଛି କୁରୂପ

ମଣିଷର ଅତ୍ୟାଚାରେ

ବୋଲାଉଛ ତୁମେ ହିନ୍ଦୁ ଜାତିର ସଭ୍ୟ ମାନବ ପାଲଟି

ପଶୁ, ଭସାଇ ନାରୀକୁ କଷଳରେ  ।


ଆପଣା ସ୍ବାର୍ଥ ଓ ପୁଂଜିପତିର ସ୍ବାର୍ଥ ଚରିତାର୍ଥ କରୁଛ

ମୋ ଦେଶ ମାଟିକୁ ବଳି ଚଢାଇ

ଶୀତଳ ଗୃହରେ ମନ ଆନନ୍ଦରେ ମଉଜ କରୁଛ ମା

ମାଟିର ନିମକ ହାରାମ ହୋଇ   ।


ସୃଷ୍ଟି କରୁଛ କୁତ୍ରିମ ଅଭାବ, ଯାହାର ପ୍ରଭାବ ଦାଉ 

ସାଧୁ ଅଛି ବେଶି, 

ଦେଶର ସବୁ ସମ୍ପଦ ଭରିଥାଇ ମଧ୍ୟ, ଅବୋଧ ହୋଇ

ସମସ୍ୟା ବଢାଉଛ ହସି ହସି ।


ଯୁଦ୍ଧର ରଣଭେରୀ ଫୁଂକ, ସତ୍ୟ, ଧର୍ମ, ଶାନ୍ତିକୁ ବନ୍ଧା 

ପକେଇଛ ଦୁର୍ନୀତି ଅସତ୍ୟ ହାତେ

ଯିଏ ବୋଲାଉଛ ସାଧୁ ସନ୍ଥ, ଦେଖୁନକି କିଛି ନିରବ 

ରହୁଛ, ପାଟି ଖୋଲିବାକୁ କିଆଁ ବାଧେ  ।


ଫୁଙ୍ଗୁଳା ହୋଇ ଦିନେତ ଚାଲି ଯିବା, ଗର୍ବ ଅହଙ୍କାର

କୁହ କାହିଁକି କରୁଛେ

ତୁମେ କଅଣ ଜାଣି ନାହଁ, ଜୀବ ଛାଡି ଗଲା ଶବ ହେବା

ପରେ ପରେ ସବୁ ତ ଛାଡୁଛେ  ।


ତେବେ ସହାନୁଭୂତି, ଦରଦ, ଭାବପ୍ରବଣତା ମନୁଷତ୍ୱ 

ଗୁଣରୁ କାହିଁକି ଦୂରେଇବା

ଆସ, ଏ ସୁନ୍ଦର ଧରଣୀକୁ ପ୍ରେମ ପ୍ରୀତି ମାନବିକତାର

ଲାଳିତ୍ୱରେ ରଙ୍ଗେଇ ଦେବା ।


ସ୍ୱାଧୀନତା ଦେଖୁଛି ଭାରତ ମା ରଞ୍ଜିତ ହୋଇ ଅସଂଖ୍ୟ 

ବୀର ସନ୍ତାନଙ୍କ ରକତରେ 

ଆସ ପ୍ରକାଶିବା ବୀରତ୍ୱ, ସେମାନଙ୍କର ସୁବାସିତ ସୁବାଷ

ରେ ଓ ଦୃଢ଼ ଆତ୍ମ ବିଶ୍ୱାସରେ ।


ବୀରତ୍ୱର ନାହିଁ କେବେ ମୃତ୍ୟୁ ଚାକ୍ଷୁସ ପ୍ରମାଣ ଆମର 

ଖୁଦିରାମ, ସୁବାଷ ଚନ୍ଦ୍ର ବୋଷ

ଭଗତ ସିଂହ ପରି ବିପ୍ଲବୀ ସନ୍ତାନଙ୍କର ସ୍ଲୋଗାନର ସ୍ୱର

ଉଚ୍ଚାରଣେ ବୃଦ୍ଧି ହୋଇବ ଯଶ l


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract