Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sabita Nayak

Inspirational

3.6  

Sabita Nayak

Inspirational

ମନ ପରା ବୃନ୍ଦାବନ

ମନ ପରା ବୃନ୍ଦାବନ

1 min
218


କଂସର ଅଟ୍ଟହାସ୍ୟ କଥା ସଖୀ ଭାବନା 

ଶୁଣିବାକୁ ଚେଷ୍ଟାକର ବଂଶୀର ମୂର୍ଛନା 

ନିଃସଙ୍ଗ ବୋଲିରେ ସଖୀ ନିଜକୁ କୁହନା 

ନିଜ ସାଥେ ମିତବସି କେବେ ତ ଦେଖନା। 

ଶୁଣ କାହିଁ ତୁମେ କୁହ ଦୁର୍ବାସାର ଶାପ 

ପ୍ରକୃତିକୁ ଭଲପାଅ ଲାଗିବନି ପାପ। 

କାନ  ବନ୍ଦ କର କାଉ କୁହେ କର୍କଶ 

କୋଇଲିର ମଧୁତାନେ ମନ ତୋ ହରଷ ।

ମନ ପରା ବୃନ୍ଦାବନ ମନରେ ବିହର 

ବୃଥା ବିରହରେ ମନ ଶୋଚନା ନକର।


ସବୁବେଳେ ସକାରାତ୍ମକ ଚିନ୍ତା କର 



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational