Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

କୁଳବଧୂ

କୁଳବଧୂ

1 min
141



କୁଳବଧୂ ନାମ ଶୁଣୁ ଶୁଣୁ ଦେହେ

     ଶିହରଣ ଖେଳି ଯାଏ

କୁଳବଧୂ ପଦ ମର୍ଯ୍ୟଦା କ'ଣ

      ପ୍ରଶ୍ନ ଉଙ୍କି ମାରୁ ଥାଏ ।

ଝିଅ ଟିଏ ଯେବେ କନିଆଁ ସାଜିଣ 

      ଶାଶୁଘର ଚାଲି ଯାଏ

ଏରୁଣ୍ଡି ବନ୍ଧକୁ ଡେଇଁଣ ସେ ଥାଏ 

      କୁଳବଧୂ ଆଖ୍ୟା ପାଏ ।

ଲଜ୍ଜାର ଭୂଷଣ ପିନ୍ଧିଣ ଥାଏ ସେ 

     ମଥାରେ ଓଢଣୀ ଦେଇ

ସ୍ନେହ ଶ୍ରଦ୍ଧା ବୋଳା ଥିରି କଥା କହି

     ମନ ସିଏ ମୋହି ଥାଇ ।

ସକାଳୁ ଉଠିଣ ବାସି କାମ ସାରି

      ପାଣିକୁ ରଖେ ଲୋଟାରେ

ଯେ ସକାଳେ ଉଠେ ଅଧୁଆ ମୁହଁକୁ 

      ଧୋଇ ହୁଅନ୍ତି ସେଥିରେ ।

ଗାଧୋଇ ସାରିଣ ଗୁରୁଜନଙ୍କୁ ସେ 

     ଆସିଣ ମୁଣ୍ଡିଆ ମାରେ 

ଚା'କୁ କରିଣ ଆଣି ଦିଏ ସିଏ 

    କେତେ ଖୁସି ଆଗ୍ରହରେ ।

ଭକତିରେ କରି ଠାକୁର ପୂଜା ସେ

     ରୋଷେଇ ଘରକୁ ଯାଏ 

କେତେ ଯତନରେ ରୋଷେଇ କରିଣ

     ସଭିଁଙ୍କି ପରଷି ଥାଏ ।

ସ୍ୱାମୀ ଛାଡିଥିବା ବାସନରେ ସିଏ

     ନିଜ ପାଇଁ ବାଢି ଥାଏ

ଶାଶୁ ନଣତଙ୍କ ସହିତ ମିଶିଣ

     ଖାଇ ଆନନ୍ଦରେ ଥାଏ ।

ଗୃହ ଅଗଣାକୁ ରଖେ ପରିଷ୍କାର

    ଲିପୁ ଥାଏ ଗୋମୟରେ 

ରୋଷେଇ ସରିଲେ ପ୍ରଥମେ ସିଏ ଯେ

      ଅଗ୍ନିକୁ ଅର୍ପଣ କରେ ।

ସନ୍ଧ୍ୟା ହେଇଗଲେ ସନ୍ଧ୍ୟାବତୀ ଦିଏ

     ତୁଳସୀ ମୂଳରେ ନେଇ

ପରିବାର ସୁଖ ଶାନ୍ତି ଖୁସି ପାଇଁ 

      ଶୁଭ ସେ ମନାସୁ ଥାଇ ।

ରାତି ହେଇ ଗଲେ ଭୋଜନ ସରିଲେ

     ବିଛଣା ସଜେଇ ଦିଏ

ଶ୍ରଦ୍ଧା ଭକତିରେ ଶାଶୁ ଶଶୁରଙ୍କ 

    ପାଦକୁ ମଞ୍ଜାଳୁ ଥାଏ ।

ଦୟା କ୍ଷମା ପରୋପକାର ଭାବ

    ସର୍ବଦା ଥାଏ ମନରେ 

ଘରକୁ ଅତିଥି ଆସି ଥାଏ ଯେବେ

    ସେବା କରେ ଆନନ୍ଦରେ ।

କୁଳ ଲକ୍ଷ୍ମୀ ସିଏ କୂଲର ମର୍ଯ୍ୟଦା 

     ସର୍ବଦା ଯେ ରଖୁ ଥାଏ

ସବୁ ଦୁଖ କଷ୍ଟ ମଥା ପାତି ସହି

     କୁଳବଧୁ ଆଖ୍ୟା ପାଏ ।

ଆଜି କାଲି କୁଳବଧୂ ପାଇବାଟା

     ହେଉଅଛି ଦିବା ସ୍ୱପ୍ନ 

ଏମିତିକା ଚଣ୍ଡି ଉଦଣ୍ଡୀ ସେମାନେ

     ମର୍ଯ୍ୟଦା କରନ୍ତି ଭଗ୍ନ ।

ଗୁରୁଜନ ପ୍ରତି ବେଖାତିରି ଭାବ

     ଦାଣ୍ଡରେ ହୁଅନ୍ତି ଠିଆ

ମଥାରେ ତାଙ୍କର ନା ଓଢଣୀ ଥାଏ

    ନଚାନ୍ତି ସାରା ଦୁନିଆ ।

ଶାଶୁ ଶଶୁରଙ୍କ ସେବା ଦୂର କଥା 

    ନା ଖାଇବାକୂ ମୁଠେ ଦ୍ୟନ୍ତି 

ବଡ ବଡ କରି ଫୁଟାଣି ମାରିଣ

     କଥା ବେଶୀ କହୁଥାନ୍ତି ।

ଡର ଭୟ ଟିକେ ନ ଥାଏ କାହାକୁ 

    କଥାରେ ଉଠାଏ ହାତ 

ସତ ତ କୁହନ୍ତୁ ଇଏ କ'ଣ ହେବେ 

     କୁଳବଧୂରେ ଯେ ଖ୍ୟାତ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract