ଜଳୁଛି ସହର
ଜଳୁଛି ସହର
ଜଳୁଛି ସହର ଗହଳ ନିଶ୍ୱାସେ
ବେଗବାନ ଘୋଡା କାମନା ଇଚ୍ଛା
ଅନ୍ତରେ ଶୂନ୍ୟତା ଜଞ୍ଜାଳ ଉତ୍ତାପ
ଖରତର ବହେ ବତାଶ ଝଞ୍ଜା ।
ତଳ ବହୁତଳ ଦିଶେ ଝଲମଲ
ବିରାଟ ମହଲ ରୋଷଣୀମାଳା
ଛୁଟୁଥାଏ ସୁଅ ଯାନ ଓ ବାହନ
କୁଢ଼ ଆବର୍ଜନା ଦୁର୍ଗନ୍ଧ ଜ୍ୱାଳା ।
ଜଳ ସ୍ଥଳ ବାୟୁ ଶବ୍ଦ ପ୍ରଦୂଷଣ
ପୂତିଗନ୍ଧମୟ ନାଳ ନର୍ଦ୍ଦମା
ଦିଶେ ଚାକଚକ୍ୟ ବାହାରକୁ ସିନା
ଟପି ଯାଉଅଛି ସହିବା ସୀମା ।
ଜଳେ ଦିକିଦିକି କଙ୍କ୍ରୀଟ ଜଙ୍ଗଲ
ସବୁଜ କୋଠରୀ ଉତ୍ତପ୍ତ ଶ୍ବାସ
ମିଛ ମରୀଚିକା ସୁଖ ଓ ସ୍ୱାଚ୍ଛନ୍ଦ
ଯନ୍ତ୍ର କ୍ରିତଦାସ ଆଜି ମଣିଷ ।
ଅତି ଆଧୁନିକ ଲଗାମ ବିହୀନ
ସହରୀକରଣ ଜୀବନଶୈଳୀ
ହରାଇ ବିଶ୍ବାସ ନର ଅଳ୍ପାୟୂଷ
ରୋଗ ଦୁଃଖ କଷ୍ଟେ ହୁଅଇ ଘାରି ।