ଗୁରୁ
ଗୁରୁ
ପଥ ଦେଖାଉ ଥିଲ ସ୍ୱାର୍ଥ ନ ଦେଖି
କିନ୍ତୁ ଆମେ ଦେଖୁଥିଲୁ ଚକ୍ଷୁ ନିରେଖି
ତୁମ ଦକ୍ଷିଣା ହେବ ନାହିଁ ବ୍ୟର୍ଥ,
ବୁଝିଲେ ହେଲା ତା ଅର୍ଥ ।
ତୁମେ ଜ୍ଞାନର ଗନ୍ତାଘର
ମନର ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠ।ନ ,
ଜ୍ଞାନ ଦୀପ୍ତ ହୁଅଇ ନେଇ ତୁମରି ଜ୍ଞାନ
ଅବଗତ ହେଉ ଚାଲିଲେ ତୁମ୍ଭ ପଥରେ,
ପାଇଥାଉ ମୌଳିକ ନୂତନ
ଚିନ୍ତାଧାରା ସମ୍ପର୍କରେ ।
ଆଜି ତୁମ ପାଇଁ ଆମେ ପ୍ରଶଂସିତ
ପ୍ରଣାମ ଘେନ ନତମସ୍ତକ ଶତ ଶତ।
କେତେ କଥା ଚିନ୍ତା କରୁଥିଲୁ ତୁମ ପଛେ,
କିନ୍ତୁ ଆଜି ଚେଷ୍ଟା କରୁ ଚାଲିବା ତୁମ ପଥେ ।