Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mr.GAGAN BIHARI NAYAK

Inspirational

3  

Mr.GAGAN BIHARI NAYAK

Inspirational

ଗୁରୁ ପରମେଶ୍ୱର

ଗୁରୁ ପରମେଶ୍ୱର

1 min
23



ଶିକ୍ଷା ଦୀକ୍ଷା ଦାତା ତୁମେ,

ଗୁରୁ ପରମେଶ୍ୱର। 

ସ୍ୱାମୀ ମମ ହୃଦୟର 

ଘେନ ପ୍ରଣତି ମୋର ।0।


ଅଜ୍ଞାନ ଅବୋଧ ମନେ

ଜାଳି ପ୍ରଜ୍ଞା ଦିପାଳୀ ।

କୋମଳ ଚପଳ ଓଠେ

ଭର ହସ ଲହରୀ ।

ତୁମେ ସ୍ୱାମୀ ଅନ୍ତର୍ଯ୍ୟାମୀ

ବ୍ରହ୍ମା ବିଷ୍ଣ ଈଶ୍ୱର। ୧।


ଗୁରୁ ରୂପେ ଅବତରୀ। 

ଜ୍ଞାନାଲୋକ ଦେଉଛ ।

ଦୁଃସ୍ଥ ମାନବକୁ ତୁମେ

ସତ୍ୟ ପଥେ ନେଉଛ ।

ସର୍ବଭୂତେ ସ୍ଥିତ ଗୁରୁ

ସତ୍ୟର ଶିବ ସୁନ୍ଦର।୨।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational