Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lalita Mohan Dash

Comedy Romance Tragedy

3  

Lalita Mohan Dash

Comedy Romance Tragedy

ବୁଦ୍ଧିମାନ୍‌ ହେଲେ

ବୁଦ୍ଧିମାନ୍‌ ହେଲେ

1 min
137



ପୁରୁଷ ଲୋକଟି, ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ହେଲେ,

                 ଶୀଘ୍ର ବଢେ ତା'ର ଧନ,

ନାରୀ ହୋଇଥାଏ, ବୁଦ୍ଧିମତୀ ଯେବେ,

                   ବଢ଼ଇ ଘରର ମାନ !

ଛାତ୍ର ହୋଇଥାଏ, ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ଯଦି,

                 ଗୁରୁଙ୍କ' ମର୍ଯ୍ୟାଦା ବଢେ,

ବ୍ୟବସାୟୀ ହେଲେ, ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ସିଏ,

                  ପାହାଚୁ ପାହାଚ ଚଢେ !

ନାଉରିଆ ହେଲେ, ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ତା'ର,

                  ନାଆ ବାହେ ସୁଅ କାଟି,

କୃଷକ ହୁଅଇ ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ଯେବେ,

                    ସୁନା କରିଦିଏ ମାଟି !

ପୁଲିସ୍ ହୁଅଇ ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ଯଦି,

                  ଖସି ପାରେନାହିଁ ଚୋର,

ଚୋର ହୋଇଥାଏ ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ଯେବେ,

                 ପୋଲିସ୍ ପାଏନା' ଟେର !

ନେତା ହୋଇଥାଏ, ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ଯଦି,

                   ଜିତେ ସେ ଜନତା ମନ,

ଭିକାରୀ ହୋଇଲେ, ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ତା'ର,

                   ଅଭାବ ରହେନା' ଅନ୍ନ !

ଗାଡିର ଚାଳକ, ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ହେଲେ,

                  ଯାତ୍ରୀଙ୍କ' ନ ଥାଏ ଚିନ୍ତା,

ଡାକ୍ତର ହୁଅଇ, ବୁଦ୍ଧାମାନ୍ ଯେବେ,

                  ଦୂର ହୁଏ ରୋଗୀ କୁନ୍ଥା !

ବ୍ରାହ୍ମଣ ହୁଅଇ ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ଯଦି,

                  ଅଧିକ ଦକ୍ଷିଣା ଖୋସେ,

ଚାକର ହୋଇଲେ,ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ସିଏ,

                  ମାଲିକର ମନ ତୋଷେ !

ଅତି ବୁଦ୍ଧିମାନ୍, ଭାବେ ଯେ ନିଜକୁ,

                   କାଉ ପରି ମଳ ଖାଏ,

ଭକ୍ତ ହୋଇଥାଏ, ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ଯେବେ,

                  ଈଶ୍ୱର ପାଖୁ ସେ ଯାଏ !

  

         


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Comedy