Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Inspirational

3  

Chittaranjan Nanda

Inspirational

ଅର୍ଥନୈତିକ ପରାଧୀନତାରୁ ମୁକ୍ତି

ଅର୍ଥନୈତିକ ପରାଧୀନତାରୁ ମୁକ୍ତି

2 mins
135


ଛୁଆ ଦିନୁ ମୁଁ କରି ଆସିଛି ବିଦ୍ୟାଳୟଠୁ ସମସ୍ତ 

ଦେବାଳୟର ଭିତର

ପ୍ରାର୍ଥନା କରିଛି ହେ ପ୍ରଭୂ ମହାନ୍ ତୁମେ ଅନୀତି 

ପାଖରୁ ମୋତେ ଦୂର କର |୧|


ନିତ୍ୟ ପରା କହେ ନୀତି ପଥ ସୁରକ୍ଷିତ ସ୍ଥାନ  

ନୀତିକୁ କରିବି ସାଥି

ଦୟା ସ୍ନେହ ମନୁଷତ୍ୱ ଭାବ ଜାଗୁରେ ନଥିବ 

କିଛି ଅଶାନ୍ତି ଅପ୍ରୀତି |୨|


ସତ ଆଉ ମିଛ ରହିଥିଲା ରହିଛି ଓ ରହିବ 

ପରା ଏ ଦୁନିଆର ଉପବନେ 

ନ୍ୟାୟରେ ମଣିଷ ତଉଲି ଥାଏ ସତ୍ୟକୁ ତାର 

ଚେତନା ଓ ଅଚେତନେ |୩|


କଣ୍ଟା ଅଛି ଏଠି ଫୁଲ ବି ରହିଛି ରହିଛି ଏଠି 

ପ୍ରେମ ଆଉ ପ୍ରତାରଣା

ମନାସି ଥାଏ କଣ୍ଟା ପାଇପାରେ ହେ ଈଶ୍ୱର 

ନ ଶିଖାଅ ଅନ୍ଧତା ଛଳନା |୪|


ଭଲ ଲାଗେ ନାହିଁ କାହାକୁ ପ୍ରଶାସକ ହୋଇ 

କରିଲେ ଦୁର୍ନୀତି 

ତେଣୁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରେ କର ନାହିଁ ମୋତେ 

ସେହି ରଥର ଯାତ୍ରୀ |୫|


ଭଲ ଲାଗେ ନାହିଁ ଅନ୍ଧ ବିଶ୍ୱାସ ଅଜ୍ଞାନତାର 

ସମାଜ ରୀତି 

ଉଦ୍ଧତ ଚଳଣୀ ନାରୀ ଅସମ୍ମାନ ତ ସଂସ୍କୃତି 

ବିହୀନ ନୀତି |୬|


ଅଜ୍ଞ ନରାଧମ ସ୍ୱାର୍ଥପର ହୀନ ଜନ ଅନେକ 

କୁକର୍ମେ ବୁଡି ରହନ୍ତି ଏଠି

ସନ୍ନ୍ୟାସ ପୋଷାକ ପିନ୍ଧି ଚିତା ଚୈତନ ମାରି

ଘେନିଥାନ୍ତି ଆଚରଣେ ମନ୍ଦ ବୁଦ୍ଧି |୭|


ଦୁନିଆ ଯେମିତି ସେମିତି ତ ଅଛି ଗଲେଣି 

କେତେ ଦେବୋପମ ସନ୍ଥଗଣ

ନିରୀହ ଜନତା ନିଜ ପ୍ରାପ୍ୟ ବିନା ପାଏ 

କାହିଁକି କୁହ ଶୋଷଣ କଷଣ |୮|


କିମିଆ କରିଛି ଛଳ ବଳ ଟଙ୍କା ଏଠି କାହିଁକି 

ଭଲ ନ୍ୟାୟୀ ମଣିଷକୁ ଚିହ୍ନେନା ଦୁନିଆ

ଶୁଣିବି ନଶୁଣି ଅନେକ କହନ୍ତି ମନ୍ଦକୁ ହିଁ ଭଲ  

ଭଲକୁ କହନ୍ତି ମନ୍ଦ ନଥାଇ ଟିକିଏ ଦୟା |୯|


ଜୀବନ ଆରମ୍ଭୁ ମାଲିକ ପାଶେ କରଇ ସକଳ 

ଯେ କାମ ନମିଳେ ତାର ମୁକତି 

ବିଶ୍ୱାସ ପଣର ଇଏ କି ପୁରସ୍କାର ଇଏ କି 

ସେବାର ଦାମ ଖଟଇ ମଣିଷ ଗୋତି |୧୦|


ପୁଞ୍ଜିବାଦ ଭାଗ୍ୟ ଭଗବାନ ପ୍ରାରବ୍ଧ ପୁନଃ ଜନମ 

ମୁକ୍ତି ମୋକ୍ଷ ନାମେ ବାନ୍ଧିଛି ଆମକୁ

କହେ ଜୀବନ ଅସାର ଏ ମାୟା ସଂସାରରେ ସବୁ 

ଛାଡି ଯିବ ସାଥେ ଧରି ଯିବ ଧରମକୁ |୧୧|


ପୁଞ୍ଜିପତି ମାଲିକ ଏଠାରେ ବହୁ ଚାଲାକ ଚତୁର 

ବୁଦ୍ଧି ଜ୍ଞାନେ ପାରିବାର

ଧର୍ମ ନାମେ ଠକେ ଯିଏ ସେ କାହୁଁ ଜାଣିବ କଷ୍ଟ

ଅଧିକାରରୁ ବଞ୍ଚିତ ନିଷ୍ପାପ ଶିଶୁର |୧୩|


ଉଠରେ ତରୁଣ ତରୁଣୀ ଏ ଭାରତ ଭୂଇଁ ଏକ 

ଓ ଅଖଣ୍ଡ ତୁମ ପାଇଁ ଆଜି ସିନା

ଶୋଷଣ କଷଣ ଦେଖି ଶୋଇ ପଡିଲେ କେମିତି 

ଚଳିବ ଭୁଆଁ ବୁଲୁଥିବା ସିନା |୧୪|


ବିଶ୍ୱ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡର ଜୀବ ଜଗତକୁ ଯାଉ ବାରତା 

ଚାଷୀ ଶ୍ରମିକ ଭିତରେ ଅଛି ଅସୀମ ଶକ୍ତି 

ଦେଇ ପାରିବେ ପୃଥିବୀ ମାଆକୁ ଥିବା ମଣିଷର 

ଅର୍ଥନୈତିକ ପରାଧୀନତାରୁ ମୁକ୍ତି |୧୫|



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational