Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailaja Bhattad

Abstract

4.0  

Shailaja Bhattad

Abstract

सरेआम

सरेआम

1 min
17


जब रंजिशें उबाल पर हो। 

आंच हटा लेना ही ठीक होता है 

जब रिश्तो में सीलन लगने लगे। 

उन्हें ताप देना नया जीवन देता है।

------------------------------------

फिर से उजले रिश्तों का खिलखिलाना,

 दिल को सुकून देता  है। 

किसी लम्हे के रूठने से।

  रिश्तो की डोर छोड़ दिया नहीं करते।

 सांस लेते रिश्तों से ताप लेकर ,

उन्हें सेंक लिया करते हैं।

-------------------

सहेजे थे जो कई आंसू आंखों में।

 आज मन युद्धभूमि बन बैठा है।

 हर क्षण उठती ज्वाला का ।

तमाशा सरेआम हो चला है ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract