Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dev Sharma

Inspirational

4  

Dev Sharma

Inspirational

सपना

सपना

1 min
222


सपना देखा रात में, टूटा होते भोर,

हतप्रभ काहे होत है, देख तू कुछ और।।


ऐसा सपना देखिऐ, नाम हो चारों ओर,

चुपके से मंजिल मिले, बहुत न होवे शोर।।


सपना सपना नहि रहे, ऐसा हो संकल्प।

मेहनत रंग ले खूब, और न कोई विकल्प।।


सपना वो ही होत है,आंख खुलि जो देख।

छोड़ रीत पुरानी ये, मिटे न भाग की रेख।।


सब का सपना ऐसा हो, नेकी की होवे टेक।

भाग बदले देश का, ऐसा सपना नेक।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational