Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Classics Inspirational

4  

V. Aaradhyaa

Classics Inspirational

शिव शिवाय रचावे विवाह

शिव शिवाय रचावे विवाह

1 min
400


शिव पार्वती का ब्याह रचनेवाला है,

देवी गौरा को अहिबात मिलनेवाला है!


राजा हिमांचल मैना के घर आज

भूत प्रेत का बारात आनेवाला है !


हर्षित मन हिमवान विवाह रचावे 

शिव शंकर संग गिरजा अति सोहे,


भाँवरे पड़ेगी गौरा की शिवजी के संग

मंगल गीत के बोल गुंजेंगे सखियों के संग !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics