Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunita kashyap

Inspirational

2  

Sunita kashyap

Inspirational

पुलवामा ("14 Feb-blackday")

पुलवामा ("14 Feb-blackday")

1 min
3.1K


वो हैं वीर सैनिक वतन के,

जो शूरवीर कहलाते हैं।

तिरंगा लेकर हाथो में,

भारत माँ की गोद में खुशी-खुशी सो जाते हैं।

 वीर शहीद की माँ से पूछो,

जो अपना बेटा खो देती है।

खो देती है कलाई अपने भाई की,

वो बहन फूट-फूटकर रोती है।

 मैं तो बस दुश्मन से लड़ता हूँ,

दुनियादारी से तेरी लड़ाई।

मेरी नजरों में मेरी सजनी ,

तू मुझ से भी बड़ी सिपाही ।

कर गई पैदा तुझे उस कोख का अहसान है  

सैनिकों के रक्त से आबाद हिन्दुस्तान है।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational