Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Drama Classics Inspirational

4  

Phool Singh

Drama Classics Inspirational

परिवार

परिवार

1 min
159


हंसी-खुशी में संग में रहते,

हमें कितना सुन्दर परिवार मिला


दादा-दादी संग बच्चें खेलें,

चाचा-चाची, बुआ-फूफा से प्यार बड़ा।


एक-दूजे का हाथ पकड़ते,

बराबर होता जो हर कोई खड़ा


छोटा करो तो बड़ा है बनेता,

गुण गाता परिवार सदा।


शिक्षित, संगठित परिवार रहा जो,

गरीब/गुलाम न कभी बना


पत्ते-पत्ते की तरह बिखर जाते सब,

परिवार में जब, शक/दरार का बीज पड़ा।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama