Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shital Yadav

Abstract

3  

Shital Yadav

Abstract

फ़रिश्ता

फ़रिश्ता

1 min
292


मज़हब की ऊँची दीवारों को गिराकर 

आँखों में रख लो ऐसी मूरत सजाकर।


बचने दुनिया से पनाह कभी ली थी 

दिया सहारा जात-पात को मिटाकर। 


आलम चारोंओर था ख़ूनख़राबे का 

नफ़रत की ज्वाला रखी थी जलाकर 


क़द्र न की किसीने मासूम ज़िंदगी की 

हर घर रख दिया था मसान बनाकर। 


तरसती आँखें नन्हीं तलाशती वज़ूद 

किया ग़ैर ने अपना उसे गले लगाकर। 


जाति-धर्म न पूछा देखे सिर्फ़ हालात

फ़रिश्ते ने समझा इंसानियत दिखाकर।


कैसे दिखता होगा रब मुझे पता न था 

बन गया वो मेरा ख़ुदा ज़िंदगी बचाकर।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract