Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Natasha Kushwaha

Abstract Tragedy

3  

Natasha Kushwaha

Abstract Tragedy

नैतिक शिक्षा

नैतिक शिक्षा

1 min
142


अहम के भाव होते अनोखे

लगते स्वयमेव को ही चोखे


पर निंदा भी व्याभिचार है ।

निंदक जन ही खाते धोखे ।।


धनार्जन में समय बीत गया ।

हाथ कभी गीले कभी सूखे ।।


मित्रवत व्यवहार है जिनका ।

उनसे, मित्रता के सब भूखे ।।


नैतिक शिक्षा लिखे 'नताशा' । 

कलम सिपाही के संग सीखे ।।

     ------इति--------



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract