Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sumit Malhotra

Inspirational

3  

Sumit Malhotra

Inspirational

नारी देवी महान

नारी देवी महान

1 min
251


साथियों हकीकत में ना हममें से कितनों,

का मन बहुत-बहुत प्रसन्नता से भर जाता।


जब भी कभी हम सभी इन समस्त नारियों को,

ऐसे हंसते-खेलते और खिलखिलाते हुए देखते।


यारों नारी शक्ति को हमें हर हाल में मान-सम्मान,

दिलाने को तन-मन-धन से हमे प्रयत्न करने होंगे।


जीती-जागती ही प्रेम तपस्या और कर्तव्यनिष्ठा,

की साक्षात मूरत ये नरम दिल देवी समान महान।


दोस्तों-यारों जिनके हाथों में हैं देखिए ना दो-दो,

तमाम उम्र उन खानदानों की भी आन-बान-शान।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational