Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Santosh Takar

Abstract Inspirational

3.5  

Santosh Takar

Abstract Inspirational

मत खोजो

मत खोजो

1 min
88


हर एक चेहरे पर, मुस्कान मत खोजो,

किसी के नसीब का, अंजाम मत खोजो !

डूब चुका है जो गन्दगी के दलदल में,

रहने दो यारों, उसमें ईमान मत खोजो !

फंस गया है जो मजबूरियों की क़ैद में,

उसके दिल में दबे, अरमान मत खोजो !

जो पराया था आज अपना है तो अच्छा,

उसमें अब वो पुराने, इल्जाम मत खोजो !

आदमी बस आदमी है, इतना समझ लो,

हर किसी में अपना, भगवान मत खोजो !

ये इंसान तो ऐबों का खज़ाना है दोस्तों,

उसके दिल से कोई, रहमान मत खोजो !!!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract