Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nand Kumar

Inspirational

3  

Nand Kumar

Inspirational

मंजिल

मंजिल

1 min
221


सदा मिली है मंजिल उसको, 

जिसने धैर्य नहीं छोड़ा।

त्याग परिश्रम सत्य सजगता, 

से जिसने नाता जोड़ा ।।


आलस करने बाला कोई, 

पहुंचा कभी न मंजिल तक।

हानि लाभ सबको सहता जो, 

वो ही पहुंचा मंजिल तक।।


बुद्धि विवेक हृदय में भरकर, 

समय देख जो काम करे ।

मंजिल सदा मिले उसको जो, 

मातु पिता गुरु कहा करे ।।


अपनी मेहनत के संग में जब, 

मिलता प्यार और आशीष ।

उन्नति होती मिलती मंजिल, 

रक्षा करते है जगदीश ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational