Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarla Singh

Abstract Inspirational

3  

Sarla Singh

Abstract Inspirational

माँ शारदे!

माँ शारदे!

1 min
208


  मेरे शब्दों में ऐसी शक्ति दे माँ,

  मनभावन मधु्पूरित हो जो ।

  क्षमता हो जिसमें नवचेतना का,

  संसार को नवपथ दे सके ।

  जीवन को दे सच्ची दिशा ,

  भ्रमितो को उनकी राह दे ।

  माँ शारदे, कर दे कृपा !

  मेरे शब्दों में ऐसी शक्ति दे माँ ।

  

अमृत भरे शब्दों से ऐसा जोश हो,

  हारे थके पथिकों में भी ,

  नवउल्लास का संचार हो ।

  भूले है पथ अपना हैं जो,

  उनको उनका सही पथ मिल सके।

  सत्पथ पर चलें मानव सभी 

  रामराज्य का पुनः अवतार हो ।

  कलुषित कुटिल जायें सुधर ,

  उनमें नवचेतना का संचार हो ।

  वन्दना करते सभी मां तिहारी,

  सबको पर मां तेरी कृपा हो।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract