Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Yogesh Kanava

Inspirational

4.5  

Yogesh Kanava

Inspirational

लो मिलाएं हाथ और दिल अपना

लो मिलाएं हाथ और दिल अपना

1 min
248


खूबसूरत इक दुनिया बनायें हम,

अपनी पलकों पे आसमां उठायें हम।


सितारों को बाहर लें अपने आगोश में ,

आओ ऐसे ख्वाब आँखों में सजाएं हम। 


मुख़्तलिफ़ रंगों के फूल हों जहाँ ,

आओ एक ऐसा भी चमन खिलाएं हम।


मिट जाये इंसां इंसां के बीच की दूरी ,

आओ मज़हब की वो दीवारें गिराएं हम। 


न कोई राज़ रहे ना राज़दार कोई रहे ,

आओ एक खुली सी किताब बन जाएँ हम। 


लो मिलाएं हाथ और दिल अपना ,

पुरानी कड़वाहटों को आज फिर भुलाएं हम। 


वो ईसा ,सुकरात ,गाँधी चढ़े बलि पर ,

आतंक के इस ज़हर को अब मिटायें हम।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational