Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rashid Akela

Inspirational

4  

Rashid Akela

Inspirational

किताबों के पन्ने पलटते-पलटते

किताबों के पन्ने पलटते-पलटते

1 min
202


ठोकरें खाई ख़ूब राह चलते-चलते।

नाकामियां भी आई ख़ूब राह बदलते-बदलते।।  

ज़िन्दगी सवंर गई मग़र,  

यूं किताबों के पन्ने पलटते-पलटते।। 


नाकामियां, उदासियां आई यूं उछलते-उछलते।

तजुर्बा हो गया मग़र गिरके संभलते-संभलते।। 

अकेलापन भी बाँट लिया मैंने, 

किताबों से दोस्ती करते-करते।। 


सफलता की उड़ान भरते-भरते।

दिन-रात सिर्फ किताबों पे मरते-मरते।।  

ज़िन्दगी क्या है क़रीब से जान लिया,  

यूं हर पल संघर्ष करते-करते।। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational