Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Indu Tiwari

Inspirational

4  

Indu Tiwari

Inspirational

उन्मुक्तता

उन्मुक्तता

1 min
269


उन्मुक्तता... स्वतन्त्रता... स्वछन्दता... 

जीवन पल-पल भरा हो इन शब्दों से,


लेकिन पर्याय भिन्न - भिन्न हैं इनके... 

आवश्यक नहीं है जो उन्मुक्त हो वो स्वतन्त्र भी हो,


और जो हमें स्वतन्त्र दिखाई देता है वो स्वछन्द भी हो,

गहराई में जाकर ही विश्लेषण हो सकता है इसका.. 



मृगतृष्णा सी समानता और 

नीर-क्षीर सी विभिन्नता है इनमें..!


Rate this content
Log in