Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Minati Rath

Inspirational

4.4  

Minati Rath

Inspirational

कभी बेटी है, कभी मां है

कभी बेटी है, कभी मां है

1 min
348


कभी कड़कती धूप है

शक्ति का तु रुप है

कभी तु ठंडी छांव है

सपनों से भरी नाव है ।


तैरके जाना मुश्किल है

दुनिया का समंदर गहरा

पर दुःख की लहरें लौट जाती हैं

छूकर तेरा किनारा ।


आशा के दीये जलाकर तू

दिलों में भरती खुशी है

आंखों में आंसू भरके भी

तू बांटती सबमें हंसी है ।


कभी बेटी है, कभी मां है

तू प्यार की बहती धारा है

मान मेरी, सम्मान मेरी

अमृत सा नाम तेरा प्यारा है ।

 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational