Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rashi Saxena

Abstract

4  

Rashi Saxena

Abstract

काँपता सूरज

काँपता सूरज

1 min
4


ग्रीष्म ऋतु में आग बरसाता सूरज , 

देखो थर थर काँप रहा है । 

अपनी गर्मी पर इतराता सूरज ,

बादल की दुशाला ओढ़े,

तन मन अपना छुपा रहा है । 

प्रचंड ताप का स्वामी भास्कर 

आज हार गया हिमपात में,

है मगर स्वाभिमानी सदा से 

कल चमकेगा नीलगगन में ,

लिये सुनहरी किरणों की आभा 

और दमकता यौवन लेकर ,

देने जन जीवन को प्राण सुधा

वापस लौटेगा आसमान में ।

आज ठंड से काँपता सूरज 

पूरी अपनी आभा के संग 

कल चमकेगा आसमान में 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract